V České republice ročně onemocní desítky dětí nádorovými onemocněními. Nadační fond Kapka naděje je jedna z nejstarších českých nadací, která pacientům s nádorovými onemocněními pomáhá. U příležitosti měsíce povědomí o rakovině mezi dětmi, který každoročně připadá na září, byla nadace oslovena společností Amazon s cílem navázat dlouhodobější spolupráci. Amazon totiž celosvětově pořádá kampaň s názvem Amazon Goes Gold (Amazon zlátne), jejímž cílem je zvýšit povědomí o rakovině; nemoci, která bohužel postihuje také děti. Mimo to Amazon pravidelně investuje peníze do léčení a výzkumu rakoviny a do související péče o onkologické pacienty. Celosvětově letos Amazon investoval již 4 miliony dolarů; pro spolupráci si vybírá lokální partnery.
V České republice Amazon letos na podporu onkologických pacientů věnuje 25 000 euro, tedy asi 600 000 Kč. Částka připadne nadačnímu fondu Kapce naděje, která bude peníze investovat do oddělení dětské hematoonkologie v pražském Motole. Amazon navíc věnuje 70 Kč za každého zaměstnance, který 18. a 19. září dorazí do práce v pyžamu. Pyžamo bylo zvoleno jako symbol nádorových onemocnění u dětí, protože tyto děti bohužel stráví velkou část svého času v nemocničních postelích. Letos jich do práce dorazilo celých 1030 a Kapce naděje Amazon tedy celkově věnuje přes 672 000 Kč. „Ze spolupráce s Kapkou naděje jsem nadšený a těším se na její pokračování do budoucna. Moc děkuju všem zaměstnancům, kteří se rozhodli podpořit nemocné děti, a přišli dnes do práce v pyžamu. Jedině spojenými silami můžeme dětem skutečně pomoct,“ dodal Michal Šmíd, generální ředitel distribučního centra Amazon v Dobrovízi.
V pyžamu přišla ve středu 18. září do práce také Vendula Pizingerová, prezidentka a zakladatelka Kapky naděje. Společně s Janem Fischerem, ředitelem nadačního fondu, slavnostně přebrali v distribučním centru společnosti Amazon šek na darovanou částku. „Jsme opravdu vděční, že můžeme být na palubě právě s Amazonem a že má v nás tak velká globální firma důvěru. Pomáhá to zvyšovat povědomí o tak důležitém tématu, a samozřejmě také dětem a jejich rodinám,“ uvedl Jan Fischer, ředitel nadačního fondu Kapka naděje.
Společně s vyléčenými dětskými pacienty a jejich rodinami se poté vydali na prohlídku distribučního centra. Měli tak možnost poznat, co se stane po kliknutí na tlačítko „objednat“ na stránkách www.amazon.com/de a jakou cestu balík z Amazonu absolvuje, než se dostane k zákazníkovi domů. Nejoblíbenější částí prohlídky bylo již tradičně balení vlastních balíčků na balicích stanicích. S chutí se do práce pustila i Vendula Pizingerová, které se balení natolik zalíbilo, že neskončila u vlastního balíčku, ale pomáhala i dětem. Na svém instagramovém účtu následně ocenila všechny zaměstnance, kteří v pyžamech také dorazili do práce a podpořili děti trpící onkologickými onemocněními.
Distribuční centrum v Dobrovízi je otevřené i široké veřejnosti. Prohlídky realizuje Amazon v České republice již pět let. Od té doby vidělo jedno z nejmodernějších logistických pracovišť přes 4 000 lidí. Vzhledem k jejich velkému úspěchu nabízí letos více termínů. Zájemci se mohou na prohlídku distribučního centra Amazonu v Dobrovízi přihlásit zdarma na www.amazon.de/prohlidky.