- Reklama -
DomůKrásaVěděli jste, že kvalita spánku může mít vliv i na ženskou krásu?

Věděli jste, že kvalita spánku může mít vliv i na ženskou krásu?

Přemýšleli jste někdy nad tím, proč se říká “vyspat se do růžova”? Ženy utrácejí majlant za to, aby vypadaly dobře. Přitom se stačí jen dobře vyspat. Jak spánek může ovlivnit ženskou krásu a jak tomu trošku pomoc?

Množství povinností a stresu má u většiny z nás za následek to, že bychom potřebovali, aby měl den alespoň 30 hodin, a tak si ho prodlužujeme po nocích a spánek upozaďujeme. Nekvalitní spánek ale kromě jiného urychluje stárnutí. A tak se řadu vrásek a podobné nedokonalosti snažíme zakrýt make-upem a nejrůznějšími krémy. Zdravý spánek ale nenahradí ani všechny krémy světa.

Jaké benefity tedy kvalitní spánek přináší?

Zdravá pleť

Že je spánek klíčovým pro regeneraci, je známé pravděpodobně všem. Že může mít ale vliv na vaši krásu, na to už zapomíná leckdo. Nejvíce to ovlivňuje lidskou pleť.

Při spánku dochází ke zvýšení prokrvení, díky němuž se zmenšují otoky kolem očí a úst. A právě tady najdeme původ spojení “vyspat se do růžova.” Právě vyšší prokrvení nám po ránu do tváří vhání krásně narůžovělou barvu. Stačí se dobře vyspat a můžete ušetřit nějakou tu kačku za tvářenky.

S krví se do pleti dostávají také vitaminy a minerály, které jsme během dne společně s potravou tělu poskytli.

Kvalitní spánek může také pomoct v boji proti akné. Právě díky němu dochází k posílení ochranné bariéry pokožky, která nás chrání před bakteriemi, okolními toxiny nebo UV zářením.

Věděli jste, že za nedostatek spánku je považováno pět a méně hodin? Ten vede k otokům, bledé či našedlé pleti a zhoršení hojení akné. Máte i vy problém se spánkem? Podívejte se na inspirace, jak řešit poruchy spánku.

Redukce váhy

Je vědecky dokázáno, že spojení stresového hormonu, kortizonu a nedostatku spánku má vliv na tělesnou váhu. Je to právě kortizon, který je při nespavosti vylučován ve větším množství. Zvýšení množství tohoto hormonu má za následek pocit hladu. Kromě toho kortizon zvyšuje hladinu cukru a inzulinu v krvi, čímž dochází k ukládání tuku v oblasti břicha.

S kortizonem je to takový začarovaný kruh. Protože právě kortizon zhoršuje usínání a časté probouzení se během noci. Zdravému spánku je tedy potřeba občas trošku pomoct, například můžete vyzkoušet čaj z meduňky lékařské, nebo kozlíku lékařského. Dále na spánek pomáhají i chmel otáčivý, třezalka tečkovná nebo levandule lékařská.

Kouzelná noc

Co nelze zapomenout je ani fakt, že v noci tělo pracuje o sto šest. Během spánku má tělo dostatek času na produkci důležitých látek. My vyzdvihneme především kolagen. Dostatek kolagenu je jedno z tajemství stárnutí do krásy. Právě kolagen totiž podporuje obnovu pleti a dodává ji pružnost. Díky pružnosti se snižuje vznik vrásek.

Pro ty ženy, které si bez kosmetických přípravků nedovedou představit den, máme jednu radu. Veškeré krémy na pleť, vrásky apod. aplikujte večer před spaním. Během spánku totiž veškeré kosmetické produkty působí prokazatelné lépe než přes den.

Jak pomoct spánku do krásy?

Jestliže byste rádi efektu, který spánek na krásu má, ještě trochu pomohli, nastelte si pod hlavu. Právě kruhy pod očima jsou prvním znakem nedostatku spánku.

Klíčovou roli ve vzniku otoků má lymfatická cirkulace, jejímž úkolem je odvádět z těla přebytečnou vodu a škodlivé látky. Špatná poloha spánku může správné cirkulaci zcela jistě zabránit. Lidé, kteří spí s obličejem zabořeným do polštáře, mají sevřené cévy a oběhový systém je zablokovaný.

Kromě jiného pod polštářem dochází k deformaci obličeje. Může to znít směšně, ale s přibývajícím věkem ubývá elasticita a pokožka má pak ráno větší problém vrátit se do původního stavu.

Řešením může být spánek na zádech a dát si pod hlavu více polštářů. Ve chvíli, kdy je hlava výš než zbytek těla, nedochází k zadržování vody v obličeji. Díky tomu kruhy a opochy pod očima budou minulostí.

Závěr

Zlepšit kvalitu spánku bychom se neměli snažit jen kvůli pěkné tvářičce. Spánek přináší mnohem více benefitů, nejen přirozenou krásu. Zbavit vás může také denní únavy, bolesti hlavy, stresu, pomůže předcházet vzniku některých onemocnění a dokonce může sehrát i významnou roli ve zvyšování paměti.

Pokuste se tedy spánek nezanedbávat a dopřejte si dostatek času na hluboký a kvalitní spánek. Je to to nejmenší, co můžete pro své tělo udělat.

Klára Kohoutová, PoctiveSEO.cz

Předchozí článekDovolená či výlet do Krkonoš nadchne malé i dospělé. Co si tu rozhodně nenechat ujít?
Další článekJaké boty se hodí k malým černým šatům?
- Reklama -

Must Read

- Reklama -spot_img