Čtvrtek, 18 dubna, 2024
More
    DomůZdravíHygiena, čistota a fyzický odstup: kanceláře a administrativní budovy čekají změny

    Hygiena, čistota a fyzický odstup: kanceláře a administrativní budovy čekají změny

    Přežijí kanceláře typu open space pandemii koronaviru? Těžko říci, mají totiž na kahánku jako celý systém kancelářské práce, která stojí na každodenním potkávání zaměstnanců v jedné budově. Zaměstnavatelé po roce mimořádných opatření totiž mění kancelářské uspořádání, systém řízení, ale také zavedený způsob komunikace. Část zaměstnanců se navíc z domácí kanceláře do té klasické již nikdy nevrátí. Jaké změny se dají v pracovním prostředí ve velkém očekávat v nadcházejícím období?

    Otevřeným kancelářím zvoní umíráček

    Podle průzkumu nájemců kancelářských prostor až 80 % moderních kancelářských budov v Praze nabízí pouze otevřené kanceláře, proto prostory dojdou velkých změn. Jedním ze základních požadavků firem v této době je totiž zvětšení pracovního prostoru, oddělení jednotlivých pracovních míst a zajištění vyššího soukromí, což by mělo eliminovat možnost nákazy stejně jako důsledný a pravidelný úklid administrativních prostor včetně míst, která jsou přístupná veřejnosti a návštěvám v administrativních budovách, jako jsou výtahy, toalety, recepce, chodby nebo parkoviště.

    Home office součástí pracovního týdne

    V souvislosti s diverzifikací i oddělení jednotlivých týmů se část firem přiklání ke kombinaci klasické práce v kanceláři a režimu home office. S tím souvisí i zvětšení plochy pro pracovní stanici, které bude kompenzováno právě částečným režimem zaměstnanců na home office. Většina firem však předpokládá kombinaci obou režimů a střídání týmů pro snížení rizika nákazy. Ostatně flexibilní pracovní kombinovaný rozvrh podle průzkumů požaduje 61 % dotázaných zaměstnanců, zatímco pouze 35 % počítá s plným návratem do kanceláře.

    Nové technologie v pracovním prostředí i úklidu

    Pandemie vnese dozajisté do pracovního kancelářského prostředí nové požadavky na technologie a vybavení pro možnost pořádání videohovorů a telekonferencí, což ovlivní systém a styl práce. Neméně zasáhnou technologie do úklidu, kdy firmy budou požadovat strojový úklid kancelářských prostor nebo podzemních parkovišť, aby došlo k hloubkovému vyčištění prostor, ale v rámci úklidu musí dojít i k dezinfekci společných místností, jako jsou kuchyňky, jídelní místnosti, odpočívárny nebo toalety s veškerým hygienickým servisem v rámci služby.

    - Reklama -

    Must Read

    - Reklama -spot_img