- Reklama -
Domů Zdraví Jak je to s pitím mléka v těhotenství? Ano či ne? Jaké...

Jak je to s pitím mléka v těhotenství? Ano či ne? Jaké mléko pít?

Období těhotenství je v životě ženy jedno z nejkrásnějších období. Je to ale také období, které přináší mnoho velkých změn a pro tělo matky je těhotenství velmi náročný úkol. A protože jídlo je jeden ze základních kamenů zdraví, je důležité dodržovat správnou životosprávu.

V této fázi života potřebuje tělo matky opravdu velké množství živin. A právě mléko má velmi vysokou výživovou hodnotu. Jeden hrnek mléka je zdrojem až 9 základních živin – vápník, bílkoviny, draslík, fosfor, niacin, riboflavin a vitaminy A, B12 a D. To má ale svá ALE.

Proč pít mléko během těhotenství?

Jak již bylo řečeno, mléko je velkém zdrojem živin, které matka i plod pro správný průběh těhotenství a vývoj dítěte potřebují. Doporučená denní dávka je maximálně 3 hrnky mléka denně. V případě, že tuto hranici překročíte, může vás začít trápit nadýmání nebo poruchy trávení.

V případě, že žena všechny potřebné živiny získává prostřednictvím jiných potravin, není nutné pít mléko v těhotenství vůbec. Například mák obsahuje mnohem více vápníku než mléko a může posloužit jako důstojný zástupce v této oblasti. Dále skvělým zdrojem vápníku může být brokolice, mandle, cizrna, fazole, tofu, špenát aj.

V případě, že jste milovnice mléka a mléčných výrobků, nepřestávejte a pijte jej dál.

Jaké mléko je nejlepší?

Nejlepší volbou je s velkou pravděpodobností odtučněné mléko. To obsahuje všechny potřebné živiny a zároveň méně tuku. Naopak konzumace výrobků ze syrového mléka se nedoporučuje kvůli potenciálnímu riziku listeriózy.

Pro ženy trápící intolerance laktózy mohou vyzkoušet bezlaktózové produkty. Ty mnohdy plně zastoupí funkci mléka v kuchyni i v těhotenství.

Druhy mléka jako zdroj živin

A jaké mléko obsahuje které živiny?

  • Kravské mléko – jeden hrnek je zdrojem až 285 mg vápníku. Dále také obsahuje vitamin D, který přispívá k správné funkci trávicího systému a vitamin E, který zastupuje důležitou roli v imunitním systému.

  • Kozí mléko – bohaté na množství bílkovin, zdravé tuky a vitamin B12.

  • Sójové mléko – s vysokým obsahem bílkovin (cca stejně jako u kravského). Chránit organismus matky i plodu před kardiovaskulárními nemocemi pomáhají mononenasycené a polynenasycené tuky.

  • Rýžové mléko – v jednom hrnku je 20 mg vápníku. Dále zdrojem vitaminu B, hořčíku a selenu. Není však vhodný pro ženy s cukrovkou.

  • Mandlové mléko – ideálním řešením pro maminky s intolerancí laktózy. Obsahuje méně kalorií a naopak hodně vlákniny, proteinu, vápníku, železa a vitaminu E.

Vyvážená a pestrá strava přináší lepší pocit vám i vašemu dítěti. Hladký průběh těhotenství, vývoje dítěte i porodu je do jisté míry závislý právě na vaší životosprávě. Tak udělejte něco pro sebe a dejte si s námi šálek mléka nebo maku.

- Reklama -

Must Read

- Reklama -